|
|
| Eğitim Sisteminin Tarihi Konfüçyüsçü Eğitim | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
samanyolu Admin
Mesaj Sayısı : 29261 Yaş : 57 Nerden : İstanbul İş/Hobiler : yazar Lakap : yazar Kayıt tarihi : 12/04/08
| Konu: Eğitim Sisteminin Tarihi Konfüçyüsçü Eğitim Çarş. Ekim 09, 2013 5:29 pm | |
| Eğitim Sisteminin Tarihi
Konfüçyüsçü Eğitim Korede normal eğitim, 372 yılında Goguryeo Krallığı tarafından Daehakın (anlamı Yüksekokul) kurulmasıyla başladı. Öğrenciler, Konfüçyüsün öğretilerini öğreniyorlardı. Sonra, müfredata Budizm ekledi. İsteyenlerin yönetime girmek için memuriyet sınavına girmeleriyle birlikte asil sınıfın öğrencilerini yetişmek için ülkenin her yanında benzer okullar ortaya çıktı.
| |
| | | samanyolu Admin
Mesaj Sayısı : 29261 Yaş : 57 Nerden : İstanbul İş/Hobiler : yazar Lakap : yazar Kayıt tarihi : 12/04/08
| Konu: Geri: Eğitim Sisteminin Tarihi Konfüçyüsçü Eğitim Çarş. Ekim 09, 2013 5:30 pm | |
| Modern Eğitim (1800lü yıllar) 19. yüzyıl boyunca, çeşitli yurtsever ve yabancı misyonerler, Korenin modern eğitim sistemine temel şeklini vermek için özel okullar ve devlet kurumları kurmuşlardır. Eğitim-öğretim, halkın büyükçe bir kısmı tarafından yavaşça kabul edilebilir olmaya başlayınca, asil sınıfın seçkinlerinin ayrılması uzun sürmedi. Okullar temel konuları öğreterek, Korenin gelecekteki liderlerinin yetişmesini sağladı.
| |
| | | samanyolu Admin
Mesaj Sayısı : 29261 Yaş : 57 Nerden : İstanbul İş/Hobiler : yazar Lakap : yazar Kayıt tarihi : 12/04/08
| Konu: Geri: Eğitim Sisteminin Tarihi Konfüçyüsçü Eğitim Çarş. Ekim 09, 2013 5:35 pm | |
| Demokratik Eğitim (1945-1950li yıllar) ****Kore 1945te 35 yıllık Japon işgalinden kurtuldu ve demokratik eğitim için temel oluşturdular. Hükümet, yetişkin eğitimini tanıtarak cehaleti azaltmak ve gelecek nesillerin öğrencilerine yol gösterecek, nitelikli öğretmenlerin yetiştirilmesi için özel yüksekokullar kurmasıyla, 6-3-3 sistemini (6 3 ve 3 sırasıyla ilkokul, ortaokul ve lise) benimsedi.
1948 eğitim konunu maddesi, özerk bir eğitim ve zorunlu eğitim sisteminin tanıtılmasını emreder. Bu kanun, tüm Kore halkının eğitim alması için bir fırsat olarak adlandırılmıştır. Tüm çocuklar, en azından ilkokul seviyesiyle okula gitmek zorundadırlar. Zorunlu eğitim ücretsizdir. | |
| | | samanyolu Admin
Mesaj Sayısı : 29261 Yaş : 57 Nerden : İstanbul İş/Hobiler : yazar Lakap : yazar Kayıt tarihi : 12/04/08
| Konu: Geri: Eğitim Sisteminin Tarihi Konfüçyüsçü Eğitim Çarş. Ekim 09, 2013 5:36 pm | |
| Nicel Büyüme (1960-1970li yıllar) ****1960 ve 1970lerin politik ve kültürel değişimleri ile Korenin hızlı ekonomik gelişimiyle Kore eğitim sistemi büyük bir gelişme gösterdi.Öğrencilerin sayısı büyük bir süratle arttı. Eğitim olanaklarının ve öğretmen sayısının da artmasına karşın artan öğrenci sayısıyla aynı düzeyde olamıyorlardı.
Kalabalık sınıflar, büyük okullar, nitelikli öğretmen ve olanak eksikliğine çok rastlanan bir durumdu. Buna ek olarak, devlet üniversitelerine giriş sınavı denemesiyle de daha çok alım başladı. Hükümet çeşitli reformlar benimseyerek, sistemi normalleştirmeye çalıştı. Ortaokula giriş sınavı sone erdi, yerel üniversiteler, ilkokullar, açık öğretim lise ve üniversitesi kurdu.
| |
| | | samanyolu Admin
Mesaj Sayısı : 29261 Yaş : 57 Nerden : İstanbul İş/Hobiler : yazar Lakap : yazar Kayıt tarihi : 12/04/08
| Konu: Geri: Eğitim Sisteminin Tarihi Konfüçyüsçü Eğitim Çarş. Ekim 09, 2013 5:40 pm | |
| Nicel Kalkınma (1980li yıllar) Chun Doo Hwanın Beşinci Hükümeti, eğitim kalitesini normalleştirmek ve artmasını devam ettirmek için çok çalıştı. Gayri Resmi Eğitim Kanunu ve Okul Öncesi Eğitimi Destekleme Kanununu başlattı. Diğer reformlardan biri, yüksekokul ve üniversiteler için derece pay sistemini tanıtmak için eğitsel yayın yapmaya ve bir eğitim zorunluluğu başlattı.
| |
| | | samanyolu Admin
Mesaj Sayısı : 29261 Yaş : 57 Nerden : İstanbul İş/Hobiler : yazar Lakap : yazar Kayıt tarihi : 12/04/08
| Konu: Geri: Eğitim Sisteminin Tarihi Konfüçyüsçü Eğitim Çarş. Ekim 09, 2013 5:41 pm | |
| Chun Doo Hwanın Beşinci Hükümeti, eğitim kalitesini normalleştirmek ve artmasını devam ettirmek için çok çalıştı. Gayri Resmi Eğitim Kanunu ve Okul Öncesi Eğitimi Destekleme Kanununu başlattı. Diğer reformlardan biri, yüksekokul ve üniversiteler için derece pay sistemini tanıtmak için eğitsel yayın yapmaya ve bir eğitim zorunluluğu başlattı.
| |
| | | samanyolu Admin
Mesaj Sayısı : 29261 Yaş : 57 Nerden : İstanbul İş/Hobiler : yazar Lakap : yazar Kayıt tarihi : 12/04/08
| Konu: Geri: Eğitim Sisteminin Tarihi Konfüçyüsçü Eğitim Çarş. Ekim 09, 2013 5:42 pm | |
| Şimdiki Sistem (1990lı yıllar) Çoğu Koreli, tüm lise hayatlarını, önemli üniversitelerin giriş sınavına hazırlanmak için harcıyorlar. Çoğu çocuk derslerden sonra yabancı dil ya da diğer özel sınıflara katılarak sınıf arkadaşlarının önüne geçmeye çalışırlar. Hatta bazı aileler ilkokul öncesinde de çocuklara özel öğretmen tutuyorlardı ki bu uygulama yasal değildi. | |
| | | samanyolu Admin
Mesaj Sayısı : 29261 Yaş : 57 Nerden : İstanbul İş/Hobiler : yazar Lakap : yazar Kayıt tarihi : 12/04/08
| Konu: Geri: Eğitim Sisteminin Tarihi Konfüçyüsçü Eğitim Çarş. Ekim 09, 2013 5:43 pm | |
| Eğitim Sistemi
Eğitim sistemi: tek yönlü 6-3-3-4 yıllık sistem Zorunlu eğitim: altı yıl ilkokul ve üç yıl ortaokul olmak üzere dokuz yıl zorunlu eğitim Okul sömestirleri: ilk sömestir Marttan Ağustosa, ikinci sömestir Eylülden Şubata kadar Tatil: yaz tatili Temmuzdan Ağustosa, kış tatili Aralıktan Şubata kadar
Korede Yüksek Öğrenim
Korenin yüksek öğrenim kurumları arasında, üniversiteler, endüstri üniversiteleri, yüksekokullar, eğitim üniversiteleri, açık üniversiteler, teknik üniversiteler ve diğer çeşitli kuruluşlar yer almaktadır. Koredeki üniversiteler, onları kuran kurumlara göre sınıflandırılırlar; örneğin, Kore Hükümeti tarafından kurulan ve yönetilen üniversitelere ulusal üniversiteler, yerel hükümetlerce kurulan ve yürütülen üniversitelere devlet üniversiteleri ve tüzel eğitim kurumları tarafından kurulan ve yürütülen üniversitelere ise özel üniversiteler denir. Üniversitelerdeki öğrenci seçimleri de dâhil olmak üzere, Kore Hükümeti, üniversitelerin özerkliğini desteklemek amacıyla, yalnızca minimum düzeydeki temel gereksinimlerini karşılar. Ulusal akademik yeterlilik sınavı, makale sınavları, nitelikler, tavsiye mektupları gibi gerekli belge ve standartların değerlendirilmesini her üniversitenin kendi kayıt kabul departmanlarına bırakarak, üniversitelerin kendilerine en uygun öğrencileri seçme yetkisi artırılmıştır. 1 Nisan 2007 tarihi itibariyle, Korede tam 412 üniversite vardır. Bunların 175i normal üniversite, 152si yüksekokul, 36sı lisansüstü eğitim veren kurum, 17si siber üniversite, 14ü endüstri üniversitesi, 11i eğitim üniversitesi ve 7si diğer türlerdeki üniversitelerdir.
Üniversiteler
Üniversite eğitiminin amacı, akademik teorileri derinlemesine araştırmak, ulusun ve insanlığın gelişimi için gerekli olan geniş çaplı ve detaylı uygulama metodları geliştirmek ve kişilerde liderlik vasıflarını ortaya çıkarmaktır. Üniversite programlarının süresi 4-6 yıldır. Tıp, geleneksel tıp ve diş hekimliği programlarının her biri 6 yıllık eğitimleri kapsamaktadır. Ayrıca, otuz ayrı alanda farklı derece programları da vardır. Bunlarda bazıları, edebiyat, hukuk, teoloji, siyaset bilimi, iktisat, işletme yönetimi, kamu yönetimi, pedagoji, kütüphanecilik, fen bilimleri, mühendislik, diş hekimliği, geleneksel tıp, eczacılık, hemşirelik, tarım, veterinerlik, balıkçılık, güzel sanatlar, müzik gibi bölümlerdir. Mezuniyet için gerekli olan toplam kredi koşulu genellikle 140 kredidir. Lisans derecesi, okul tüzüğünde belirtildiği şartlara uygun olarak programı bitirenlere verilir.
Yüksekokullar
Yüksekokullar, Beşeri ve Sosyal Bilimler, Doğa Bilimleri, Mühendislik, Sahne Sanatları ve Beden Eğitimi, Sağlık gibi alanlarda eğitim verir ve bu programların süresi en az iki veya üç yıldır. 2 yıllık bir yüksekokul programından mezun olmak için 80 kredi; 3 yıllık bir programdan mezun olmak içinse 120 kredi gereklidir. Yüksekokul diploması, okul tüzüğünde belirtildiği şartlara uygun olarak programı bitirenlere verilir. Yüksekokul mezunları üniversitelere, endüstri üniversiteleri veya açık üniversitelere devam edebilirler.
Lisansüstü Eğitim Veren Kurumlar
Lisansüstü eğitim veren kurumlar, akademik araştırma ve yaratıcılık becerilerini yönlendirirken yüksek öğrenim hedeflerini daha derinlemesine izlemek amacını güder. Bu gibi okullar, akademik araştırmalara odaklanan genel kapsamlı lisansüstü programları ve pratiğe dayanan özel kapsamlı lisansüstü programları olarak ikiye ayrılmaktadır.
Master Programları
Master programları için eğitim süresi iki yıl ya da daha fazladır. Genellikle öğrencilerin 24 krediyi tamamlamaları beklenir. Önceden belirlenen kredileri tamamladıktan ve belli bir sınav dizisini geçtikten sonra, Master derecesi adayları, en az üç kişilik bir sınav kurulunun onayından geçmek zorunda oldukları bir Master tezi sunarlar.
Doktora Programları
Doktora programları için eğitim süresi üç yıl ya da daha fazladır. Genellikle öğrencilerin 36 krediyi tamamlamaları beklendir. Önceden belirlenen kredileri tamamladıktan ve belli bir sınav dizisinin geçtikten sonra, Doktora derecesi adayları, en az üç kişilik bir sınav kurulunun onayından geçmek zorunda oldukları bir Doktora tezi sunarlar.
Doktora Sonrası Programları
Bu program ve dersler, Doktora programını tamamladıktan sonra araştırma çalışmalarına devam etmek için verilmektedir. Şu anda, Koredeki birçok üniversite, doktora sonrası araştırmacıları BK21 programı için araştırma projeleri üzerinde çalışmaları amacıyla üniversitelerine davet etmektedir.
Yabancı Öğrencilerin Eğitimi
Küreselleşmeyle birlikte, Kore üniversiteleri uluslararası işbirliği ve değişim programlarını genişletirken, bir yandan da uluslararası rekabette de yer almak için yabancı öğrencileri okullarına davet ederler. Bunu gerçekleştirmek için, Eğitim, Bilim ve Teknoloji Bakanlığı, Study Korea Project (2004) programını oluşturdu ve bu program dâhilinde 2012 yılına kadar 100.000 yabancı öğrenciyi Kore üniversitelerine çekmek hedeflendi. Bu hedefi gerçekleştirmek için, Eğitim, Bilim ve Teknoloji Bakanlığı, hükümet burslarını artırmak, yabancı öğrencilerin eğitim ve yaşam koşullarını geliştirmek, daha etkin bir yönetim desteği sağlamak gibi projeler başlattı. Koredeki yabancı öğrenci istatistiklerine göre, 1 Nisan 2008 tarihi itibariyle Korede eğitim alan 63.952 yabancı öğrenci vardır. Bu öğrencilerin geldikleri ülkelere bakılırsa, yabancı öğrenciler toplam 143 farklı ülkeden gelmektedir. Eğitim aldıkları alanlar açısından bakıldığında ise, 19.592si Kore dili öğrencileri, 28.197si lisans öğrencisi, 12.888 lisansüstü öğrencisi ve 3.846sı diğer alanlardan öğrencilerdir.
Eğitim Programı
Normal Sömestir Programı
Bu programlarda, yabancı öğrenciler diğer bütün öğrenciler gibi bahar ve güz sömestirlerinde normal ders programlarını takip ederler. Genel dersler Korece ya da başka bir yabancı dilde verilir.
Değişim Öğrencisi Programı
Koredeki birçok üniversite, kardeş okullarıyla aralarındaki değişim anlaşmaları gereğince karşılıklı öğrenci değişimleri gerçekleştirirler.
Bu öğrenci değişim programları, bir süreliğine yabancı üniversitelerde eğitim görme olanağı verir. Değişim öğrencisi olarak seçilen öğrenciler belirli bir derecede akademik başarıya ve yabancı dil bilgisine sahip olmalıdır.
Tatil Dönemi Programları
Yaz veya kış tatillerinde, yabancı öğrenciler, normal dersleri veya Korece dil derslerini alabilirler.
İngilizce Verilen Dersler
Şu anda, üniversite eğitimlerini uluslararası geçerli bir hale getirmek isteyen üniversiteler, programlarının %30unu İngilizce vermektedirler. İngilizce verilen derslerin oranı lisansüstü programlarında, lisans programlarından daha fazladır. Bazı üniversitelerde ise tüm derslerin İngilizce verildiği uluslararası programlar da vardır.
Korece Dil Programları
Birçok üniversite, yabancı öğrenciler için üniversite dâhilinde kurdukları Korece dil kursları imkanını da sağlar. 3-4 haftalık kısa süreli kurslar, kısa bir zaman zarfından sözlü iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla verilir. 10-40 haftalık daha uzun bir zamana yayılan kurslarda ise gerçek hayata dair aktiviteler eşliğinde, iletişim becerilerinin geliştirilmesi ve bu derslere ek olarak verilen kültür dersleriyle de Kore kültürü hakkındaki bilgilerin yaygınlaştırılması hedeflenir. | |
| | | samanyolu Admin
Mesaj Sayısı : 29261 Yaş : 57 Nerden : İstanbul İş/Hobiler : yazar Lakap : yazar Kayıt tarihi : 12/04/08
| Konu: Geri: Eğitim Sisteminin Tarihi Konfüçyüsçü Eğitim Çarş. Ekim 09, 2013 6:02 pm | |
| Söz: Yun Ch'i-Ho veya An Ch'ang-Ho (Sözlerini yazan kişinin bu iki isimden biri olduğuna inanılıyor.) Beste: Ahn Eaktay Kabul Ediliş Tarihi: 1948
İlk olarak 1896'da icra edilmiştir, 1910'a kadar tüm Koreliler tarafından çok iyi biliniyordu. Ancak bu zamanlarda ulusal marş değildi. İmparatorluk Marşı olarak kullanılıyordu. O zamanlarda şarkı genellikle İskoç Halk Müziği olan "Auld Lang Syne" ile, bazen de diğer müziklerle birlikte söyleniyordu. Japonya'nın Kore'ye saldırdığı yılda marş yasaklanmıştır. Ancak yine de yurtdışındaki Koreliler'in ulusal bağımsızlık hasretinin göstergesi olarak önemini sürdürmüştür.
Bestekâr Ahn Eaktay 1937'de marş için günümüzde kullanılan notaları yazmıştır. (Marşın Kore bestesi olmasını istiyordu. Yabancı bir ulusun halk şarkısı olmasını istemiyordu.) Mars, Japon işgalinin bitmesinden 3 yıl sonra, Güney Kore'nin 1948'de kurulmasıyla hükümet tarafından resmî olarak kabul edilmiştir.
| |
| | | samanyolu Admin
Mesaj Sayısı : 29261 Yaş : 57 Nerden : İstanbul İş/Hobiler : yazar Lakap : yazar Kayıt tarihi : 12/04/08
| Konu: Geri: Eğitim Sisteminin Tarihi Konfüçyüsçü Eğitim Çarş. Ekim 09, 2013 6:04 pm | |
| Kore Dalgası / Kore Ateşi Kore dalgası veya Kore ateşi 21. yüzyıldan bu yana net kuşağı ile dünya çapında Güney Korenin kültürünün ününün önemli ölçüde artması ile ilgilidir. Bu ayrıca Korece telaffuzu ile Hallyu (Hangul: 한류; Hanja: 韓流; RR: Hallyu) olarak da bilinir. İsim 1999un ortalarında Çinde Güney Korelilerin ve Güney Korenin popülaritesinin hızla artmasına şaşıran Beijing gazetecileri tarafından uydurulmuştur.
Güney Kore dünyanın kültür aktarmada en başarılı 10 ülkesi içinde yer alıyor ve Kore dalgası Autumn Fairy Tale (Sonbahar Peri Masalı), Winter Sonata (Sonsuz Aşk), Dae Jang Geum (Jewel in the Palace/Saraydaki Mücevher) ve Princess Hours (Düşlerimin Prensi) gibi Kore TV dizileri ile Güney ve Güneydoğu Asya boyunca aktarılıyor. Kore dizilerinin artan başarısını kısa süre sonra Kore filmleri, popüler müzik, yemekler ve Kore dili takip etti.
Popülarite Asya boyunca artarken Kore dalgasının yayıldığı, en çok göze çarpan yerler: Çin, Japonya ve Güneydogu Asya ile Hindistan, Orta Doğu, Orta Asya, İran, İsrail, Türkiye ve Rusyadır.
Kore dalgası internet aracılığıyla Asya dışında süratle yayılıyor ve hemen hemen tüm Kuzey, Orta ve özellikle Güney Amerikada, Şili, Meksika ve Arjantinde de git gide artan bir popülarite ile A.B.D.de yayılmaktadır. Ayrıca Doğu Avrupa ve başta Macaristan ve Norveç olmak üzere İskandinavyada da ivme kazanıyor. Kuzey Afrikada, Mısırda oldukça büyük izleyici kitlesi tarafından olumlu yönde ilgi artıyor. Şuanda Kore dalgası İngiltere ve Avustralyanın sahiline vurmaya başlıyor. | |
| | | | Eğitim Sisteminin Tarihi Konfüçyüsçü Eğitim | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |
|